קדירת בקר עם יין אדום
קדירת בקר עם יין אדום היא אחת המנות המרשימות והעשירות ביותר שאפשר להכין בבית. מדובר במנה שמתאימה במיוחד לארוחת שישי, לאירוח חגיגי או לכל מי שאוהב בשר רך שמתפרק במזלג לצד רוטב עמוק ועשיר בטעמים. הסוד להצלחת המנה טמון בבחירת נתח מתאים, בטיגון נכון של הבשר בתחילת ההכנה ובבישול ארוך ואיטי. מומלץ להתחיל את ההכנה באמצעות מחבת נירוסטה, שמאפשרת צריבה איכותית של קוביות הבשר ושומרת על טעמי הקרמול לפני שמעבירים הכול לקדירה.
📝 מצרכים
- קיל וחצי בשר בקר לקדירה חתוך לקוביות
- 2 בצלים גדולים קצוצים
- 3 גזרים חתוכים לעיגולים
- 4 שיני שום קצוצות
- 2 כפות רסק עגבניות
- 2 כפות קמח
- 2 כוסות יין אדום יבש
- 3 כוסות ציר בקר
- 2 עלי דפנה
- ענף רוזמרין
- ענף טימין
- 250 גרם פטריות שמפיניון
- 2 כפות שמן זית
- מלח
- פלפל שחור
👩🍳 אופן ההכנה
מחממים שמן זית בתוך
מחבת נירוסטה רחבה
. צורבים את קוביות הבשר בכמה נגלות עד שהן מקבלות צבע חום עמוק מכל הצדדים. אין להעמיס את המחבת כדי לאדות את הבשר במקום לצרוב אותו.
מעבירים את הבשר לקדירה. באותה מחבת מטגנים את הבצל עד להזהבה. מוסיפים את הגזר והשום ומבשלים עוד מספר דקות.
מוסיפים את רסק העגבניות ומערבבים היטב. מפזרים קמח וממשיכים לערבב עד שהקמח נטמע בירקות.
יוצקים את היין האדום ומגרדים בעזרת כף עץ את כל המשקעים שנוצרו בתחתית המחבת. אלו מעניקים עומק טעמים לרוטב.
מעבירים את כל תכולת המחבת לקדירה עם הבשר. מוסיפים את ציר הבקר, עלי הדפנה, הרוזמרין והטימין.
מביאים לרתיחה עדינה, מנמיכים את האש ומבשלים כשעתיים וחצי.
לאחר כשעתיים מוסיפים את הפטריות וממשיכים לבשל כחצי שעה נוספת.
טועמים, מתקנים תיבול ומגישים לצד פירה תפוחי אדמה, אורז לבן או פולנטה.
**טיפ של סבתא:** בחרו בשר כמו כתף או צלי מספר חמש לקבלת תוצאה עסיסית.
